Followers

Moga BerkatNya Sampai

24 June 2014

Assalamualaikum wbt...

Weekend lepas, Allah takdirkan aku and satu family pergi satu program. Seronok sebenarnya bila kita hadir majlis ilmu macam ni.. Rasa hati ni lebih positif...

Banyak ilmu-ilmu baru aku kutip sepanjang 2 hari tu.. Tema program; "Keluarga Sunnah". Banyak cerita pasal sunnah Rasulullah saw dalm hidup berumah tangga, dan hidup berkeluarga.

Waktu slot dengan Imam Muda Asyraf, terngiang-ngiang dekat aku sampai hari ni kata-kata Ustaz..
..."Perolehan (harta, ilmu, rezeki, mahar etc) tidak dinilai pada banyaknya... Tetapi dinilai pada barakahnya"....
Berulang kali IM Asyraf tekankan ayat yg sama.. Dari start ceramah, sampai nak habis ceramah.Waktu ni, ustaz tengah sentuh pasal keberkatan hidup berumah tangga, waktu awal perkahwinan..

....Ilmu yang boleh aku ambil, insyaAllah aku akan amalkan.. Yang selebihnya, aku simpan kemas-kemas dalam hati, niat nak amalkan bila tiba masanya aku bertemu jodoh nanti :) InsyaAllah


p/s: Antara waktu mustajab untuk berdoa, bila kita berada dalam majlis ilmu...Semoga segalanya dipermudahkan Allah..


No comments: